خرید فایکول از کمپانی اینوترین inno- trai

نام فارسی محصول : محلول جداسازی لنفوسیت لیمفودکس (محلول فایکول اینوترین)

Product name : Lymphodex lymphocyte separation medium inno- train(Ficoll)

002041600 * 002041500 : Cat. No 

Company : inno-trai

مناسب برای جداسازی سلول های تک هسته ای محیطی از خون دفیبرینه و هپارینه شده

  • Lymphodex   که ( محلول جایگزین فایکول) یک محلول آبی استریل تشکیل شده از قند بسیار پلیمریزه و سدیم دیاتریزوات است.
  • از فایکول inno-train برای جداسازی سلول‌های تک هسته‌ای محیطی از خون دفیبرینه یا هپارینه شده  و به منظور تعیین سرولوژیکی HLA استفاده می شود.
  • pH فیزیولیژیک محصول بین 7.1 تا 7.4 می باشد و فشار اسمزی متناسب که تضمین کننده زنده مانی 90 تا 95 درصدی سلول ها پس از جداسازی است. با استفاده از خون رقیق شده، تولید سلول افزایش می یابد.
  • در صورت استفاده از خون رقیق شده راندمان سلول ها افزایش می یابد.

توضیحات محلول فایکول اینوترین:

فایکول یک پلی ساکارید آبدوست خنثی، بسیار منشعب، با جرم بالا است که به راحتی در محلول های آبی حل می شود. شعاع فایکول بین 2 تا 7 نانومتر است و از واکنش پلی ساکارید با اپی کلروهیدرین تهیه می شود. لازم به ذکر است Ficoll یک نام تجاری ثبت شده متعلق به شرکت های GE Healthcare است به همین جهت سایر محصولات جایگزین نیز در بازار با این نام معرفی می شوند که از جمله آن ها می توان به لیمفودکس کمپانی اینوترین آلمان اشاره کرد.

در آزمایشگاه های زیست شناسی از  فایکول برای جداسازی خون از اجزای آن (گلبول های قرمز، لکوسیت ها و غیره) استفاده می شود. محلول جدا کننده معمولاً در پایین یک لوله مخروطی قرار می گیرد و سپس خون به آرامی در بالای محلول قرار می گیرد. پس از سانتریفیوژ، لایه‌های زیر در لوله مخروطی از بالا به پایین قابل مشاهده خواهند بود: پلاسما و سایر اجزاء تشکیل دهنده، لایه‌ای از سلول‌های تک هسته‌ای به نام پوشش بافی یا همان buffy coat (PBMC/MNC)، محلول لیمفودکس، گلبول‌های قرمز و گرانولوسیت‌ها. که باید به صورت پلت وجود داشته باشد. این جداسازی امکان برداشت آسان PBMC ها را فراهم می کند. توجه داشته باشید که مقداری به دام افتادن گلبول های قرمز خون (وجود گلبول های قرمز و گرانولوسیت ها) ممکن است در لایه PBMC یا فایکول رخ دهد. لخته شدن خون عمده ممکن است گاهی اوقات در لایه PBMC رخ دهد. اتیلن دی آمین تترا استات  (EDTA) و هپارین معمولاً همراه با فایکول برای جلوگیری از لخته شدن استفاده می شود.