شرکت یاس ژن تامین کننده FBS گیبکو

نام فارسی محصول : سرم جنین گاوی گیبکو

Product name : Fetal Bovine Serum (FBS),qualified,Brazil

10270106 : Cat. No 

Company : Gibco

توضیحات سرم جنین گاوی FBS:

سرم جنین گاوی (FBS)  مشتق شده از خون جنین گاو از طریق یک سیستم بسته جمع آوری در کشتارگاه گرفته می شود. سرم جنین گاوی پرکاربردترین مکمل برای کشت سلولی سلول های یوکاریوتی در شرایط آزمایشگاهی است.  به دلیل داشتن سطح بسیار پایین آنتی بادی و حاوی فاکتورهای رشد بیشتر است که امکان تطبیق پذیری در بسیاری از کاربردهای مختلف کشت سلولی را فراهم می کند. آلبومین سرم گاوی (BSA)، جزء اصلی FBS سرم جنین گاوی است. تنوع غنی پروتئین در سرم جنین گاوی سلول های کشت شده را در محیطی نگه می دارد که در آن می توانند زنده بمانند، رشد کنند و تقسیم شوند.

با توجه به نیاز گسترده مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی به FBS ، FBS  توسط شرکت های بسیاری در سراسر جهان تولید و عرضه می شود. کمپانی گیبکو ، تولید کننده محصولات و مواد کشت سلولی، که یکی از زیر مجموعه های بزرگ کمپانی ThermoFisher است، از تولید کنندگان به نام FBS با سورس های متنوع است که  FBS  سورس برزیل این برند  با توجه به کیفیت  و قیمت یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین FBS ها  در بازار ایران می باشد.

fbs گیبکو شرکت یاس ژن

نحوه استفاده از سرم جنین گاوی FBS:

سرم جنین گاوی یا همان FBS به صورت تجاری از بسیاری از تولیدکنندگان در دسترس است و از آنجایی که سلول های رشد یافته در شرایط آزمایشگاهی بسیار حساس هستند، مشتریان معمولا محصول با بچ نامبر مشخص که نشان دهنده سری ساخت محصول است را بر روی سلول خاص خود آزمایش می کنند. بنابراین در صورت تغییر بچ نامبر لازم است سلول ها مجددا با FBS با بچ نامبر جدید سازگار شوند، به طور مثال این کار با مخلوط کردن 50 درصد از سرم قدیمی با 50 درصد سرم جدید و اجازه دادن به سلول ها برای سازگاری با مواد جدید امکان پذیر است.

Ageجنین
گونهCattle/Bovine
کشور مبدابرزیل
فرمت مایع
بسته بندی 500 میلی لیتر
نوع محصولسرم جنین گاوی
تیمار سرماستاندارد ( استریل- فیلتر شده)
وضعیت استریلاستریل
خط تولید گیبکو
شرایط نگه داری و حمل و نقلفریزر 20- درجه سانتیگراد/ یخ خشک

به منظور حفظ  و پایداری اجزایی مانند فاکتورهای رشد، سرم جنین گاوی به صورت منجمد نگهداری می شود. هنگامی که FBS ذوب می شود، ممکن است مقداری رسوب مشاهده شود که این یک امر طبیعی است و به هیچ وجه کیفیت سرم را به خطر نمی اندازد. رسوب را می توان با انتقال سرم به لوله های استریل و سانتریفیوژ کردن به مدت 5 دقیقه در دور 400 خارج کرد. برای محدود کردن میزان رسوب، توصیه می شود سرم را در یخچال با دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد ذوب کنید. سرم باید به طور مرتب در طول این فرآیند هم زده شود. از تکرار چرخه های انجماد/ذوب باید اجتناب شود، و توصیه می شود که سرم را قبل از انجماد در مقادیر  مورد استفاده کمتر توزیع کنید.

شرکت یاس ژن تامین کننده fbs

سرم جنینی گیاه خوار (FBS) گیبکو، به عنوان مکمل رایج در محیط کشت های  سلولی مورد استفاده قرار می گیرد. این سرم از خون جنین های مادران شیرده گاو حاصل می شود و مجموعه ای از مواد مغذی، فاکتورهای رشد و هورمون هایی را ارائه می دهد که به رشد و بقای سلول های موجود در جانوران مزدوج کمک می کنند. این سرم، یک منبع پر از پروتئین ها است و معمولاً در تولید مواد بیولوژیک، مثل واکسن ها و پروتئین های باز ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. FBS زیر نظر نگهداری و تست قرار می گیرد تا از وجود آلودگی های بیماریزا، صدمات و بهبود عملکرد کشت سلولی جلوگیری شود. اهمیت دارد که سرم جنینی  را به درستی نگهداری  کنید تا بازده و کیفیت آن حفظ شود و از تلفات احتمالی جلوگیری شود. با وجود این که سرم جنینی  همچنان یکی از انتخاب های رایج برای محیط کشت  سلولی است، سیستم های جایگزین بدون سرم در حال توسعه می باشند تا وابستگی به محصولات مشتق شده از حیوانات را کاهش دهند.