شرکت یاس ژن کوثر نمایندگی دستگاه ریل تایم Rotor-Gene Q در ایران می باشد

نام فارسی محصول : ریل تایم روتور جین کیو 

Product name :Rotor-Gene Q

Catalog number : 9001570 

Company : Qiagen

سیستم ریل تایم Rotor-Gene Q کمپانی QIAGEN، با ترکیب چندین ویژگی طراحی بهینه شده، عملکردی عالی و نتایج قابل اعتمادی را که تحقیقات شما نیاز دارد، ارائه می دهد. Rotor-Gene Q همراه با کیت های بهینه سازی شده QIAGEN برایریل تایم، امکان تجزیه و تحلیل ساده برای طیف وسیعی از کاربردها را فراهم می کند. نرم افزار Q-Rex، نرم افزار عملیاتی و تجزیه و تحلیل برای کاربردهای qPCR در علوم زیستی است. انتخابی از افزونه ها به شما امکان می دهد بدون تأثیر بر گردش کارهای موجود، قابلیت های جدیدی را اضافه کنید.

عملکرد ریل تایم Rotor-Gene Q

سیستم Rotor-Gene Q در حال حاضر تنها دستگاه ریل تایمی است که قادر است با استفاده از روش HRM، دشوارترین انواع (کلاس IV) تک نوکلئوتید پلی مورفیسم (SNP) را تشخیص دهد. از قدرت روش HRM با استفاده از کیت های اختصاصی کمپانی QIAGEN برای کاربردهایی مانند تعیین ژنوتیپ ، آنالیز کمی متیلاسیون ، اسکن ژن و تطابق توالی بهره مند شوید. کیت Type-it HRM PCR به طور قابل اعتماد و دقیق جهش های ژنی و SNP ها را تشخیص می دهد. کیت EpiTect HRM PCR امکان غربالگری سریع و تشخیص دقیق تغییرات در وضعیت متیلاسیون CpG در DNA تیمار شده با بی سولفیت را فراهم می کند.

اصل عملکرد ریل تایم Rotor-Gene Q

طراحی چرخشی منحصر به فرد برای عملکرد فوق العاده 

طراحی چرخشی گریز از مرکز منحصر به فرد ریل تایم Rotor-Gene Q، آن را به دقیق ترین و تطبیق پذیرترین دستگاه ریل تایم  در دسترس تبدیل کرده است . هر لوله در محفظه ای از هوای در حال حرکت می چرخد ​​و تمام نمونه ها را در طول چرخه حرارتی سریع در دمای دقیقا یکسان نگه می دارد. به طور مشابه، تشخیص نیز یکنواخت است. هنگامی که هر لوله با اپتیک تشخیص تراز می شود، نمونه نورانی می شود و سیگنال فلورسانس به سرعت از یک مسیر نوری کوتاه و منفرد جمع آوری می شود. این یکنواختی حرارتی و نوری منجر به تجزیه و تحلیل پی سی آر زمان واقعی حساس، دقیق و سریع می شود . همچنین از تغییرات نمونه به نمونه و اثرات لبه ای که به دلیل گرادیان دما در سراسر بلوک و مسیرهای نوری متعدد و پیچیده در دستگاه های سنتی مبتنی بر بلوک اجتناب ناپذیر است، جلوگیری می کند.

طراحی چرخشی موارد زیر را ارائه می دهد:

تغییر لوله به لوله ± 0.02 درجه سانتیگراد

تشخیص یکنواخت که نیاز به رنگ مرجع ROX را برطرف می کند

سرعت بالا و زمان همسان سازی ناچیز برای زمان های اجرای کوتاه اعتماد کامل به نتایج شما

گستره نوری بی رقیب امکان کاربردهای مختلف را فراهم می کند

فرقی نمی‌کند آزمایش شما بر پایه رنگ‌های intercal کننده مانند SYBR® Green، پروب‌هایی مانند هیدرولیز (TaqMan®)، هیبریداسیون (FRET)، پروب‌های اسکورپیون یا سایر شیمی‌های مولتی‌پلکس باشد، ریل تایم Rotor-Gene Q نیازهای شما را برآورده می‌کند. این دستگاه با حداکثر 6 کانال که طول موج‌های ماورای بنفش تا فرو سرخ را پوشش می‌دهند، گسترده‌ترین محدوده نوری موجود در حال حاضر را ارائه می‌کند. علاوه بر این، نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد ترکیب‌های جدید طول موج برانگیختگی/تشخیص را ایجاد کنید، به این معنی که Rotor-Gene Q با رنگ‌هایی که ممکن است در آینده از آن‌ها استفاده کنید سازگار است.

کانال طول موج تحریک (nm)طول موج تشخیص (nm)نمونه های فلورسنت قابل تشخیص
آبی365 ± 20460 ± 20 Marina Blue, Edans, Bothell Blue,
Alexa Fluor 350, AMCA-X
سبز470 ± 10510 ± 5 FAM, SYBR® Green I, Fluorescein,
EvaGreen, Alexa Fluor 488
زرد530 ± 5557 ± 5 JOE, VIC, HEX, TET, MAX, CAL Fluor Gold 540, Yakima Yellow
نارنجی585 ± 5610 ± 5 ROX, CAL Fluor Red 610, Cy 3.5,
Texas Red, Alexa Fluor 568
قرمز625 ± 5660 ± 10 Cy5, Quasar 670, LightCycler
Red640, Alexa Fluor 633
ارغوانی680 ± 5712 high pass Quasar 705, LightCycler Red705,
Alexa Fluor 680
HRM460 ± 20510 ± 5 SYBR® Green I, SYTO9, LC Green,
LC Green Plus+, EvaGreen

طیف وسیعی از کیت های QIAGEN برای Rotor-Gene Q، امکان تعیین مقدار قابل اعتماد را در تمام کاربردهای PCR بلادرنگ شما بدون نیاز به بهینه سازی شرایط واکنش و چرخه فراهم می کند. کیت هایی برای کاربردهای PCR بلادرنگ و HRM برای موارد زیر موجود است:

  • آنالیز بیان ژن (Gene expression analysis): کیت های Rotor-Gene Q به شما این امکان را می دهد تا سطح بیان ژن ها را در سلول ها یا بافت ها به طور کمی اندازه گیری کنید. این برای درک عملکرد سلولی و بیماری های مختلف بسیار مهم است.
  • تشخیص پاتوژن (Pathogen detection): کیت های تشخیص پاتوژن برای تشخیص ویروس ها، باکتری ها و سایر ارگانیسم های بیماری زا در نمونه های مختلف مانند خون، بزاق دهان و بافت استفاده می شود.
  • آنالیز متیلاسیون DNA (DNA methylation analysis): متیلاسیون DNA یک فرآیند مهم در تنظیم ژن است. کیت های متیلاسیون DNA به شما امکان می دهد تا الگوهای متیلاسیون DNA را در ژنوم تجزیه و تحلیل کنید.
  • ژنوتیپینگ و اسکن ژن (Genotyping and gene scanning): ژنوتیپینگ تعیین توالی ژنتیکی یک ارگانیسم در یک مکان خاص است، در حالی که اسکن ژن تجزیه و تحلیل کل توالی یک ژن یا ناحیه ای از ژنوم است. کیت های ژنوتیپینگ و اسکن ژن برای مطالعات ژنتیکی، تشخیص بیماری های ژنتیکی و مطالعات تک سلولی استفاده می شود.
  • تحقیقات miRNA (miRNA research): miRNA ها مولکول های کوچک غیر کدگذاری کننده RNA هستند که بیان ژن را تنظیم می کنند. کیت های miRNA به شما امکان می دهد تا سطح و فعالیت miRNA ها را در سلول ها یا بافت ها تجزیه و تحلیل کنید.

توسعه تحقیقات خود با HRM

تحلیل ذوب با رزولوشن بالا (HRM) یک آنالیز پس از PCR در لوله بسته است که توجه علمی زیادی را به خود جلب کرده است. HRM بر اساس رفتار تجزیه (ذوب شدن) محصولات دو رشته ای PCR، آنها را مشخص می کند. این روش شبیه آنالیز منحنی ذوب کلاسیک است، اما اطلاعات بسیار بیشتری را برای طیف وسیعی از کاربردها ارائه می دهد. محصولات PCR را می توان بر اساس توالی، طول، محتوای GC یا تطابق رشته ها، حتی با تغییرات تک جفت باز، تفکیک کرد. تغییرات توالی ناشناخته قبلی و حتی پیچیده به راحتی و به روشی قوی و سرراست قابل تشخیص و مشخصه یابی هستند.

طراحی چرخشی ریل تایم Rotor-Gene Q و عملکرد حرارتی و نوری برجسته آن، بسیار مناسب برای HRM است.

گزینه HRM برای ریل تایم Rotor-Gene Q شامل موارد زیر است:

  • یک کانال HRM نوری با شدت بالا و تنظیم ویژه
  • تفکیک حرارتی 0.02 درجه سانتیگراد
  • سرعت بالای کسب داده
  • نرم افزار جامع HRM
  • حداقل تعمیر و نگهداری؛ حداکثر راحتی

ریل تایم Rotor-Gene Q به گونه ای مهندسی شده است که نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش داده و سهولت استفاده را به حداکثر برساند. این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و به شما امکان می دهد روی تحقیقات خود تمرکز کنید؛ نه اینکه نگران راه اندازی و اجرای دستگاه باشید.

برخی از ویژگی های کاربردی Rotor-Gene Q عبارتند از:

  • گارانتی مادام العمر برای LED های بسیار پایدار، بدون نیاز به تعویض لامپ یا لیزرهای گران قیمت، بدون افت تدریجی عملکرد منبع نور
  • نیازی به کالیبراسیون نوری در نصب یا هنگام جابجایی دستگاه
  • بدون نیاز به تمیز کردن بلوک نمونه
  • عدم تراکم یا حباب در واکنش ها به دلیل چرخش
  • کوچک، سبک و مستحکم؛ به سادگی دستگاه را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید.

فرمت های انعطاف پذیر مطابق با گردش کار شما

ریل تایم Rotor-Gene Q از فرمت های مختلف لوله PCR برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازها پشتیبانی می کند . تغییر فرمت با تعویض ساده روتور فلزی با قابلیت اتصال سریع که لوله ها را نگه می دارد، تنها چند ثانیه طول می کشد. علاوه بر لوله ها، Rotor-Disc ها نیز در دسترس هستند که راه اندازی سریعتر و کارایی بالاتر را ارائه می دهند. Rotor-Disc ها صفحات دایره ای شکل هستند که دارای حفره های واکنش عمودی هستند. Rotor-Disc 100 معادل یک صفحه 96 چاه به همراه 4 چاه مرجع اضافی است. از این چاه های اضافی می توان به راحتی برای واکنش های بیشتر یا کنترل های اضافی استفاده کرد. همچنین، Rotor-Disc 72 دارای 72 چاه است. Rotor-Disc ها را می توان با استفاده از دستگاه مهر و موم حرارتی Rotor-Disc به سرعت و به راحتی با فیلم پلاستیکی مهر و موم کرد. برای همه چیزهایی که برای اجرای واکنش ها با استفاده از Rotor-Disc ها نیاز دارید، کیت استارت Rotor-Disc 100 یا کیت استارت Rotor-Disc 72 را انتخاب کنید.

شما می توانید تنظیم واکنش دستی را انجام دهید، یا از راه حل های خودکار QIAGEN برای تنظیم واکنش استفاده کنید. دستگاه QIAgility مقرون به صرفه بوده و راه اندازی سریع و با دقت بالا برای PCR را ارائه می دهد، در حالی که QIAsymphony AS برای آزمایشگاه هایی که به طور روزانه تست های PCR روتین انجام می دهند، ایده آل است. هر دو دستگاه، راه اندازی واکنش خودکار را در فرمت های Rotor-Gene انجام می دهند، امکان انتقال مستقیم لیست نمونه ها را فراهم می کنند و با پروتکل های تایید شده برای مخلوط های اصلی (Master Mix) PCR بلادرنگ ارائه می شوند.

تایید آسان روال :

آزمایشگاه ها اغلب ممکن است بخواهند دقت حرارتی را تأیید کنند. برای اکثر دستگاه های PCR، این کار نیاز به تعامل با یک مهندس خدمات دارد. با Rotor-Gene Q، این کار ضروری نیست. در عوض، کیت Rotor-Disc OTV (Optical Temperature Verification) که آسان برای استفاده و مقرون به صرفه است، تست دقت را به صورت خودکار انجام می دهد. کل فرآیند تنها چند دقیقه طول می کشد.